Nemsokára indul a youtube.hu, ahol magyar klipeket, valamint tévéműsorokat láthattok majd, olyanokat is, amiket máshol nem. A hírek szerint az MTV-vel és a TV2-vel már meg is egyezett minderről a videómegosztó tulajdonosa, a Google.

A Kreatív Online információi szerint a magyar Youtube indításáról a Google, a Tv2 és az MTV között jött létre megállapodás, igaz, a hírt egyelőre csak a Tv2 erősítette meg, a Google nem. A Youtube nemsokára induló magyar verzióján állítólag a két tévécsatornától származó, de máshol nem látható tartalmak is lesznek. Emellett a saját gyártású műsorok archívumának egy részét érhetitek majd el itt.
A nemzetközi példák alapján mindez érintheti a magyar zenekarokat, kiadókat is. A videómegosztón regisztrált zenei jogtulajdonosok ugyanis általában beállíthatják, mit kezdjen a klipjeikkel az oldal. Letilthatják vagy engedélyezhetik is a feltöltésüket, ebben az esetben részesülni fognak a kliphez kapcsolódó reklámok bevételeiből, függetlenül attól, hogy ki volt a konkrét feltöltő. Magát a youtube.hu domaint már 2006-ban lefoglalta a Google. Egyelőre azonban ott csak a már jól ismert youtube.com magyar nyelvű verziója jön be, extrák nélkül.
A YouTube az elmúlt két évben egy sor európai országban létrehozta helyi mutációit, miután megegyezett a helyi szerzői jogvédő szervezetekkel. Hogy nálunk ezek a tárgyalások hogy állnak, és konkrétan mikor indulhat el a szolgáltatás, arról egyelőre nincs hír.
Mi lesz a honlapokkal?
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója kérdésre elmondta, tudnak a dologról, de egyelőre nem kívánnak élni vele, és főként a jó látogatottsági adatokkal bíró Rtlklub.hu és Rtlmost.hu-ra kívánnak összpontosítani. Elmondta azt is, hogy fontosnak tartják, hogy RTL Klubos tartalmakhoz az interneten is főként a saját honlapjainkon keresztül jussanak el a fogyasztók.
Megyerit is megkérdezték arról, nem tart-e attól, hogy esetleg a Tv2.hu látogatottsága csökkenni fog a Yotube-os megjelenés után. Válaszában kiemelte, hogy a Tv2.hu látogatottsága magas, és szerinte megfér egymás mellett több felület is. „A weboldal indításakor ugyanilyen félelmek voltak, hogy az elviszi a nézőket. Ahogy említettem, tartalmat gyártunk és nem fontos, hogyan juttatjuk el azt a nézőkhöz, a lényeg, hogy eljusson, méghozzá anyagilag megtérülő módon” – tette hozzá az igazgató.